De telefonische triage is het meest hachelijke onderdeel van de hulpverlening in de huisartsenzorg, zo is de opvatting onder vele experts. Een verkeerde inschatting kan ernstige gevolgen hebben voor zowel de hulpvrager als ook de hulpverlener. Waar het bij het overgrote deel van de hulpvragen in de huisartsenzorg gaat om onschuldige medische problemen, komt het er bij een relatief kleine groep werkelijk op aan. Deze categorie moet scherp worden herkend.

Dit blijkt nog lastiger in situaties waarin alarmerende klachten van (bescheiden) bellers verdwijnen in de grote groep minder urgente maar bezorgde en aandringende bellers.

Deze herhalingstraining (één dagdeel), welke u wordt aangeboden, staat geheel in het teken van het toepassen van de NHG-TriageWijzer tijdens de telefonische triage.

Door middel van een bepaalde gesprekstechniek en methodiek van telefonische triage leert u effectief te communiceren en de medische urgentie van een hulpvraag te bepalen volgens de Nederlandse Triage Standaard (NTS).

Telefonische triage wordt zo een veilige en effectieve methode om de urgentie van de hulpvrager te bepalen. De trainingen worden verzorgd met gebruikmaking van de NHG-TriageWijzer zoals die in uw organisatie wordt gebruikt.

Uiteraard wordt voor de inwendige mens zorg gedragen.

Bianca Sogelée-Petit

Scholingscoördinator

Datum en Tijdstip

6-2-2020  13.30-16.30 uur

Kosten

€ 150,- per deelnemer, vrijgesteld van BTW

Locatie

ASPD, Hellebroekerweg 43 6363 AB Wijnandsrade

Docent

Simone Nefkens, Latona

Doelgroep

Doktersassistenten die in het bezit zijn van:

  1. De cursus triage in de dagpraktijk
  2. Of elders aantoonbaar gevolgde trainingen op het gebied van telefonische triage

 U dient zelf de NHG-Triagewijzer mee te nemen!

Inschrijven

Persoonsgegevens

Geboortedatum

Bedrijfsgegevens

Factureren aan:

Ik ga akkoord met:


Bekijk hem hier

Bekijk hem hier