Communicatie leergang in de zorg

Communicatie leergang in de zorg

Als assistente ben je de spil in het netwerk. Je bent de persoon waarmee de patiënt in eerste instantie het meeste contact heeft. Als doktersassistente ben je de hele dag bezig met communiceren met de patiënten, je collega's, de huisartsen, tandartsen  en anderen. Herken je een (of meer) van onderstaande situaties?

Dagdeel 1: Wat is goede communicatie? Waar kan het mis gaan? T Verbaal versus non-verbaal communiceren.
Feiten versus meningen.Selectieve waarnemingen. Wat is objectief en wat is subjectief.

Dagdeel 2: Wat is LSD en wat kan het je opleveren? Hoe luister je actief? Open versus gesloten vragen.  Het nut van samenvatten.
Hoe ben je assertief? Hoe geef en ontvang je feedback?  Wat is het effect van complimenten. Hoe weiger je verzoeken?

Dagdeel 3: Bejegening, wat is dat? Machtsongelijkheid in de zorg. Wanneer gaat het mis? Hoe ontstaan conflicten? En hoe voorkom je ze?
Hoe ga je om met klagende patiënten? Waarom klagen patiënten? Hoe haal je de hulpvraag boven?

Dagdeel 4: Waarom komt kritiek zo hard aan? Primaire reactie: Fight, Flight, Freeze.
Wat zijn mijn kwaliteiten en valkuilen en ontwikkelpunten wat betreft communicatie?

Schermafdruk 2017-10-21 12.52.42

Kosten € 775.- vrijgesteld van BTW

Data's:

3 april 2020 14:15 t/m 17:15
10 april 2020 14:15 t/m 17:15
17 april 2020 14:15 t/m 17:15
24 april 2020 14:15 t/m 17:15

Locatie: ASPD, Hellebroekerweg 43 Wijnandsrade

Minimaal aantal deelnemers 6- maximaal 8 deelnemers.

ASPD is gecertificeerd en kan daarom haar scholing BTW vrij aanbieden.
De opleidingen en cursussen kunnen ook InCompany plaatsvinden bij minimaal 6 personen!
Heeft u onderwerpen die u graag behandeld zou willen zien?
Heeft u een studie of een lezing die u ter sprake zou willen brengen?
Heeft u andere ideeën of suggesties?
Laat het ons weten, mail naar info@aspd.nl.

Inschrijven

Persoonsgegevens

Geboortedatum

Bedrijfsgegevens

Factureren aan:

Ik ga akkoord met:


Bekijk hem hier

Bekijk hem hier