Cursus huisartsenpraktijk

Telefonisch communicatie training

Nascholing Telefonisch Communiceren

 

In deze cursus, bedoeld voor tandarts-dokters en apothekersassistentes  worden vele handreikingen gedaan om voor je eigen belangen op te komen zonder de goede relatie met de patiënt te schaden.

·      Basistechnieken communicatie: gesprekstechnieken: luisteren, samenvatten en doorvragen;

·      Empatisch communiceren: hoe toon je begrip en kun je omgaan met de emoties van de ander?

·      Hoe hou je de leiding in een gesprek?

·      Wat zijn je eigen valkuilen in de communicatie met de ander?

·      Hoe ga je om met eisende patiënten?

·      Hoe zeg je op een vriendelijke manier

·      Hoe zeg je op een vriendelijke manier ‘Nee’? 

·      Hoe ga je om met veeleisende patiënten (checklist Veeleisende Patiënten)

·      Grootste fout bij veeleisende patiënten

Na de cursus ben je in staat een kort, zakelijk en toch klantvriendelijk telefoongesprek te houden. Je kunt professioneel reageren op 'lastige' patiënten, en je laat je niet meeslepen door emoties. Je houdt de regels van de gesprekken in eigen hand. Hierdoor functioneer je efficiënter als assistent en geeft het werk je meer voldoening en minder stress.

 

 De trainingen zijn interactief en bestaan uit praktijkcases, theorie en oefensessies. Iedere deelnemer kan goed oefenen en krijgt volop begeleiding en persoonlijke feedback om zich verder te bekwamen. Er wordt geleerd van de trainer, maar ook van elkaar. Het actieve karakter van de trainingen resulteert in een goede borging van het geleerde.

 

Bianca Sogelée-Petit

Scholingscoördinator

 

Datum en tijd

13-11-2017 van 17.30  uur tot 21.00

Locatie

ASPD,  Hellebroekerweg 43, Wijnandsrade

 

Kosten

€ 125,- p.p. vrijgesteld van BTW

 

Docent

De training wordt gegeven door Ingrid Caubergh-Sprenger. Na de studie gezondheidswetenschappen heeft zij haar opleiding als communicatietrainer afgerond, en heeft ze zich gespecialiseerd in de communicatietrainingen in de zorg. (agressietrainingen in de zorg, bejegening, leidinggeven in de zorg, presenteren, samenwerking in teams, timemanagement, feedback geven, assertiviteit…)

Het resultaat van deze werkwijze is dat er nooit ongeïnteresseerde deelnemers in de training zitten. Het gaat immers om hun eigen werkomgeving.

 

INSCHRIJVEN

 


Persoons gegevens


Bedrijfsgegevens


Ik ga akoord met

 

 

 

 

Over ASPD

ASPD brengt mensen binnen de zorg bij elkaar. Wij willen een partner zijn voor organisaties in de eerstelijnszorg om een oplossing te bieden voor hun (tijdelijke) personeelsbehoefte. Door de jarenlange ervaring en mede door het zelf mogen vervangen in vele praktijken en de passie voor het werken binnen de zorg is het voor ASPD makkelijker om een goede keuze voor de praktijk te maken.

Nieuws

  • Nieuws

    Nieuwe data's opleiding preventieassistent(e) voorjaar 2018 Dag 1: Intaketoets vrijdag 15 december 2017 ingangstoets Dag 2: Vrijdag 12 januari 2018

    Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

ASPD

Assistentie Service Per Direct

Hellebroekerweg 43
6363AB - Wijnandsrade
Nederland

Tel:  +31 45 524 82 30
Fax:  +31 45 524 82 31

Email
Algemeen: info@aspd.nl
Urenregistratie: uren@aspd.nl